- 0 kr
Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
Observera att vi inte har någon nöjd kund-garanti. Detta innebär att vi ej godkänner returer/reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar.
Ångerrätt gäller aldrig för varor som på grund av sitt slag inte lämpar sig för byte, exempelvis kosmetiska produkter och parfymer.
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.
Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Rätten att ångra sig upphör alltså när du bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering.
Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Oavhämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kommer då att komma att debitera dig 149 kronor för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Instruktioner:
- Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
- Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
- Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
Förpacka godset väl för att undvika skador.Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Email: info@cedvard.se